کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور مشهد
کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور مشهد

کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور مشهد

معرفی کتب قرانی

«بدعت در نگاه قرآن » به قلم حجت الاسلام و المسلمین علی محمد یزدی و به کوشش مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.


به گزارش واحد خبر پایگاه معارف قرآن، کتاب « بدعت در نگاه قرآن » تألیف حجت الاسلام و المسلمین علی محمد یزدی عضو هیأت علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن با محور قرار دادن مباحث قرآنی به برخی از بدعت‌های رایج اشاره کرده است.

به اعتقاد نویسنده مبارزه با بدعت، مصداق  نهی از منکر است و باید مانند مصادیق دیگر آن، با شناخت کامل منکر و با آگاهی از عمدی بودن انجام منکر همراه باشد.

وی در بخشی از کتاب بیان می دارد: قرآن نخستین و قوی ترین مبارزی است که با بدعت گذاران درگیر شده و همزمان با تأسیس دین، دست کسانی را که در طول تاریخ به دین‌سازی پرداخته اند رو کرده و در برابر کسانی قد علم کرد که خود را در مقام تشریع نشانده بودند.

این اثر در هفت فصل به مباحثی چون: کلیات، زمینه‌ها، اهداف و پیامدهای بدعت‌گذاری، نمونه‌ها، سیر بدعت‌گذاری در اعصار و مکاتب، برخورد با بدعت‌ها، احکام فقهی بدعت، بدعت‌های مردم درفهم و تلاوت پرداخته است.

یادآور می شود، بدعت در نگاه قرآن ، تألیف حجت الاسلام و المسلمین یزدی ، در 396 صفحه، توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.


منبع خبر:http://www.maarefquran.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد